Sådan bor vi

På kollegiet er der rig mulighed for at være sammen med dine venner og andre kollegianere. Men der er også mulighed for at lukke døren til dit værelse og være dig selv.

Indgå i et fællesskab

På kollegiet har du dit eget værelse, og deler køkken og bad med din gang. Det betyder, at du kommer til at indgå i et fællesskab på den gang, hvor du bor. I skal blandt andet kæmpe mod de andre gange til vores årlige Kollegames, men I har også gangmøder og mulighed for blandt andet at tage ud og bowle sammen. På hver gang er der to præfekter, som altid står klar til at hjælpe. På kollegiet bor du sammen med 170 andre kollegianere. Men du bor også sammen med 6 kollegielærere, som bor på kollegiet med deres familie. Det betyder, at der altid er en voksen, som du kan få fat på.

Kollegiets mange muligheder

Der er altid noget at lave på kollegiet. For at nævne nogle stykker kan du spille brætspil i pejsestuen, vinde i bordfodbold, score mål på græsplænen eller slå til en fjerbold i hallen. Du kan tage dynen med ned og se en film i biografen eller lave skolearbejde på skolen. Eller du kan gå ned i skolens træningscenter og få sved på panden. Kollegiet tilbyder masser af muligheder, som du kan bruge din fritid på.

Kollegiet Åbner 7 Kopi (1)
Kolle Games 1 Kopi (1)
Fodboldturnering 8 (5)
Profil Brochure 01

Når man går ind ad hoveddøren, er kollegiet et hjem, som er fyldt med andre unge. Man bor sammen på tværs af nationaliteter, uddannelse og interesser. Man er sammen om at blive klar til at springe ud i livet.

Sidsel, tidligere kollegianer og student 2023

Kollegiet Åbner 2 Kopi

Møblering af dit værelse

Alle har eget værelse. Der er et dobbeltskab, gardiner og loftslamper på alle værelser. Øvrig møblering skal man selv sørge for.

Det er muligt at købe møbler til dit værelse gennem Vines erhvervsmøbler. Hvis du ønsker det, så foregår bestilling og evt. spørgsmål om møbler mv. til Michael Bak på michael@vines.dk. Du kan se udvalget af møbler og priser her.

Det er også muligt at købe møbler m.m. af kollegianere. Hvis I gør brug af denne mulighed, skal I være opmærksomme på, at kollegiet intet ansvar har i den potentielle handel, I indgår med en kollegianer. Kollegiet kan på ingen måde holdes til ansvar for potentielle skader. I kan se, hvad kollegianere sætter til salg på denne Facebook gruppe.