Første Café 01 (1)

Hele året er der caféer, fester, fodboldturnering og meget mere for vores elever. Du kan læse meget mere om året på VK nedenfor.

Første Café 18 Kopi

Årets caféer

Caféudvalget på VK står for at arrangere og afvikle fem caféer i løbet af et skoleår. De afholder blandt andet julecafé og i foråret afholder de sammen med MGP-udvalget det årlige Melodi Grand Prix, hvor alle skolens elever kan stille op og vinde den eftertragtede pris.

Et væld af muligheder

I løbet af et skoleår oplever eleverne på VK et væld af arrangementer - både skabt af lærere og elever. Blandt andet har vi aktivitetsdag, fodbold- og futsal-turnering for alle klasser, juleklip samt andre 'pop up' arrangementer i løbet af året. Senatet, skolens skolens elevudvalg, står for en årlig bezzerwizzer-turnering og filmaftener i løbet af skoleåret.

Fodboldturnering 8 (7)
Juleklippedag 8 Kopi
Aktivitetsdag 7 Kopi (1)

Dine tre år på VK

I løbet af dine tre år på Viborg Katedralskole vil du opleve en masse ting udover din undervisning. Du kan se, hvad nogle af de oplevelser er her:

1.g

- Introture

- Hytteture i de nye klasser

2.g

- Midtvejsritual

- Sprogrejse

3.g

- Studietur

- Galla

- Studenterfest

- Dimission

Broget 22

Årets fester

Skolens festudvalg Minerva er Danmarks ældste elevorganisation. Udvalget blev nemlig oprettet i 1860 og var som udgangspunkt en litteraturklub. Gennem tiden har for eksempel nobelprismodtager Johannes V. Jensen været medlem. I dag er udvalget ansvarlige for at afholde årets fire fester: blomsterbal, broget aften, julebal og karnebal.

Gammel elevfest

Hvert andet år planlægger skolen en fest for elever, der er blevet student fra Viborg Katedralskole. Det er en god anledning til at se gamle klassekammerater og hilse på sine gamle gymnasielærere.