Koncert Café 03 (1)

Er din store interesse musik, billedkunst, musical eller teater?

Vil du gerne dygtiggøre dig, samtidig med at du tager en gymnasieuddannelse?

Så er Art-GK helt sikker noget for dig. I et tæt samarbejde mellem Kulturskolen Viborg og Viborg Katedralskole kan du netop begge dele.

Læs mere om Art-GK i folderen her.

Vib Kat Aug 2023 7610
Vk Musical 2022 6843 (1)
Vib Kat Aug 2023 6863
Profil Brochure 10 (1)

På BGK får man mulighed for at lave noget kreativt i hverdagen med hjælp til at forbedre ens faglige niveau. Tidsprioritering er vigtig og heldigvis gør samarbejdet mellem VK og ArtGK, at der er en stor forståelse hos lærerne.

Lina, 3.a, BGK

Team Danmark

Viborg Katedralskole er som den eneste skole i området udnævnt til Team Danmark-uddannelsespartner

Team Danmark er dermed en af skolens mange samarbejdspartnere, og vi har på skolen Team Danmark-elever inden for mange forskellige sportsgrene såsom fodbold, svømning, håndbold, roning, skydning, gymnastik og dans.

Du vælger selv som Team Danmark-elev, om du ønsker at tage gymnasiet over tre år eller fire år. Beslutningen tages i løbet af 1.g. Skolen hjælper med råd og vejledning.

Du har desuden mulighed for supplerende undervisning, hvis du deltager i forbundsaktiviteter på skoledage. De fleste Team Danmark-elever vælger en af sportsstudieretningerne, men du er selvfølgelig også velkommen til at vælge en af skolens mange andre studieretninger. For mere information, hjælp og vejledning omkring Team Danmark-godkendelse er du og din familie velkomne til at kontakte uddannelseschef Anders Høgenhaug Johnsen.

Profilbilleder Uredigeret 036

I en sportsklasse er det ikke kun færdighederne, der tæller, men styrken i det fællesskab, vi bygger sammen omkring vores sport.

Dicte, 2.g og håndboldspiller