Vib Kat Aug 2023 7028

På VK udbyder vi en række stærke samfundsvidenskabelige studieretninger, som er for dig, der er særligt interesseret i at undersøge og diskutere både danske og internationale samfundsforhold. Begge studieretninger giver dig rig mulighed for at dykke ned i og blive klogere på politik, økonomi, sociologi og meget mere.

Uden for skoletid er der rig mulighed for at dykke ned i det, der interesserer dig. For eksempel i VKs Debatklub eller i Samfklubben, hvor elever mødes og diskuterer relevante emner. Flere klasser deltager desuden i SamfCup og andre landsdækkende konkurrencer.

Profilbilleder Uredigeret 096

Jeg valgte studieretningen med samfundsfag og matematik, fordi jeg synes at begge fag er rigtig spændende, og jeg synes at det er fedt, at de kan bruges så meget i den virkelige verden.

Christian 2.t