Vib Kat Aug 2023 6903

Studieretninger

Vi tilbyder en bred vifte af studieretninger. Inden for både naturvidenskabelige, samfundsfaglige, sproglige og kunstneriske emner finder du en studieretning, der passer netop dig. Vi bestræber os på at opfylde alle elevers ønsker, fordi mangfoldighed og faglig interesse betyder meget for os.

Vib Kat Aug 2023 7088

Efter grundforløbet vælger hver elev vælger en studieretning, som kan være naturfaglig, samfundsfaglig, sproglig eller kunstnerisk.

Studieretningerne består af mindst ét fag på A-niveau - i nogle tilfælde af flere. Dine studieretningsfag spiller sammen på tværs af undervisningen. Udover dine studieretningsfag har du en række obligatoriske fag, et 2. fremmedsprog og valgfag.

Du kan læse mere om de mange studieretninger, fagene og deres indhold nedenfor.

Er du nysgerrig på, hvordan du kan sammensætte din studieretning med studieretningsfag, 2. fremmedsprog og valgfag, kan du prøve vores studieretningsprogram, som du finder længere nede på siden.

Vib Kat Aug 2023 7334

Studieretningsprogram