Vib Kat Aug 2023 7464

På VK har vi fire kreative fag musik, mediefag, drama og billedkunst, der alle medvirker til at skabe en levende skole. Vi udbyder hele to musikstudieretninger for dig, der gerne vil udvikle og udfordre dine kreative musiske evner. Studieretningen giver dig enten engelsk eller matematik på A-niveau.

Der er desuden mulighed for at øve sig udenfor skoletid i skolens lokaler, ligesom du kan blive en del af skolens kor. Det kan du både som musikelev og som elev på de andre studieretninger. Derudover er det tradition, at musikelever på 3. årgang spiller til morgensamlinger på skolen i form af Jinglebandet.

Profilbilleder Uredigeret 092

Jeg valgte helt klart VK på grund af musiklinjen og skolens atmosfære. Jeg spiller selv guitar, og det er vildt fedt, at jeg på musiklinjen har fundet et fællesskab, hvor vi nørder og spiller musik sammen.

Andreas 2.e