Vib Kat Aug 2023 7414 (1)

Brobygning for 9. klasse

Hos Viborg Katedralskole er der plads til alle, der har lyst til at opleve, hvordan det er at være gymnasieelev. Vælger du brobygning på Viborg Katedralskole sørger skolens elever og lærere for at give dig et godt indblik i, hvordan livet og hverdagen er som elev på skolen.

Kære brobygningselev

Dine dage i brobygning byder på rundvisning, introduktion til gymnasiet og ikke mindst undervisning i både kendte og nye fag. Du vil komme til at møde skolens elever både ude til undervisningen og rundt omkring på skolen. Og så vil du blive klogere på din fremtid.

Vi ved, at hverdagen som gymnasieelev ikke kun byder på lektier og undervisning, men også fællesskab og sjove stunder. Derfor introducerer vi dig også til de arrangementer og elevudvalg, du kan blive en del af på Viborg Katedralskole. Nogle af gymnasieeleverne vil selv fortælle dig om hverdagen på skolen og alt hvad det indebærer at være elev på Viborg Katedralskole.

Vi glæder os til at se dig – og husk én ting: spørg løs, hvis du er nysgerrig eller i tvivl.

Alt det praktiske

Når I ankommer til skolen på jeres første dag, skal I ikke gå ind på skolen. I mødes i skolegården, hvor nogle gymnasielever vil stå klar for at tage imod jer. De vil stå med et skilt, hvor jeres hold og skole fremgår. Gå direkte hen til dem, når I ankommer, så sørger de for, at I kommer trygt videre til introduktionsmodulet på den første dag.

Vores forventninger

Vi forventer, at du deltager aktivt i undervisningen og medbringer skriveredskaber, lommeregner og en bærbar PC eller Mac.

Skoledagen

Vi starter normalt kl. 8.00, og vi har lektioner af 70 minutters varighed. Spisepausen afholdes kl. 11.55-12.25.

Du vil modtage undervisning sammen med de andre elever i brobygning og få en mulighed for at tale med nogle af skolens elever.

Dagene slutter 13.35.

Vi glæder os til at møde dig!